Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Η εξέλιξη του λόγου μέσα από τη σκέψη

Ακόμα κι αν το παιδί σας αναπτύσσεται φυσιολογικά και κατακτά τα γλωσσικά εργαλεία που του είναι απαραίτητα για να επικοινωνεί με τους συνομηλίκους του και τους μεγαλύτερους, 
σύμφωνα με τα πρότυπα της αναπτυξιακής του ηλικίας, η προσπάθειά σας να το

ενθαρρύνετε και να του δίνετε τα σωστά γλωσσικά ερεθίσματα, για να προωθήσετε ακόμα περισσότερο τις ικανότητες επικοινωνίας του, εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική. Ειδικότερα:
·Χρησιμοποιήστε σωστή, καθαρή και απλή ομιλία, που θα μπορεί το παιδί σας να μιμηθεί
·Συνηθίστε να επεκτείνετε τις προτάσεις του χρησιμοποιώντας σειρά επιθέτων. Αν το παιδί πει «Μία γάτα», εσείς μπορείτε να συμπληρώσετε: «Ναι, είναι μία άσπρη γάτα»
·Μη χάνετε ευκαιρία να του λέτε απλές φρασούλες, π.χ. «Θέλεις χυμό; Έχω χυμό. Έχω χυμό μήλο. Θέλεις χυμό μήλο;»
·Μπορείτε με τη βοήθεια ανάλογων βιβλίων να του μάθετε τα χρώματα, τα σχήματα και τα αντίθετα.
·Διαβάστε στο παιδί παραμύθια, κάνοντας παύσεις και αφήνοντάς το να συμπληρώσει εκείνο κάποιες λέξεις ή φράσεις που ξέρει. Τα παραμύθια τώρα μπορεί να έχουν περισσότερο κείμενο (γύρω στις πέντε σειρές σε κάθε σελίδα)
·Να απαντάτε σύντομα και κατανοητά στις ερωτήσεις του. Δεν χρειάζεται να δίνετε μακρόσυρτες επεξηγήσεις σε κάθε του ερώτημα
·Το παιδί μπορεί να επαναλάβει πια λέξεις ή φράσεις που ακούει για πρώτη φορά, γι’ αυτό μπορείτε να το ενθαρρύνετε να μεταδίδει μηνύματα σε άλλους
·Μάθετέ του παιδικά τραγούδια και ποιήματα. Μπορείτε να εφοδιαστείτε κασέτες για το αυτοκίνητο και το σπίτι με τα γνωστά παιδικά τραγουδάκια
·Επειδή ρωτάει συχνά «γιατί;», εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για να παρατείνετε τη συζήτηση
·Επιδιώξτε να το φέρνετε σε επαφή με άλλα παιδιά και γιατί του αρέσει και γιατί αναγκάζεται να μιλήσει για να το καταλάβουν
·Κάντε του ερωτήσεις που περιέχουν επιλογή, π.χ. «Θέλεις ένα μήλο ή ένα πορτοκάλι;», «Θέλεις να φορέσεις το μπλε ή το κόκκινο πουκάμισο;»
·Βοηθήστε το να κατανοήσει και να κάνει ερωτήσεις. Παίξτε το παιχνίδι του «ναι – όχι». Κάντε ερωτήσεις, όπως «Είσαι αγόρι;», «Μπορεί να πετάξει το γουρούνι;». 
·Ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει ερωτήσεις για να σας παραπλανήσει βοηθώντας το να καλλιεργήσει το χιούμορ και τη φαντασία του.
Στο τέλος του τρίτου χρόνου μπορείτε να του κάνετε ερωτήσεις, που απαιτούν μικρή διήγηση, όπως «Πού πήγατε με τη γιαγιά;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου