Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2012

Το blogging ωφελεί τους εφήβους με κοινωνικά προβλήματα


Το blogging μπορεί να βοηθήσει τους εφήβους να αντιμετωπίσουν καλύτερα τα κοινωνικά τους προβλήματα, αναφέρει η επιθεώρηση «Psychological Services».



Την σχετική μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Χάιφα, οι οποίοι επιστράτευσαν 161 μαθητές του Γυμνασίου (124 κορίτσια και 37 αγόρια) μέσης ηλικίας 15 ετών, που αντιμετώπιζαν κοινωνικά προβλήματα, καθώς όλοι δυσκολεύονταν να αποκτήσουν φίλους ή είχαν θέματα με τους φίλους τους.


Οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες, οι τέσσερις από τις οποίες δημιούργησαν blog, η πέμπτη άρχισε να κρατά προσωπικό ημερολόγιο και η έκτη δεν έκανε τίποτα.


Δύο από τις ομάδες που δημιούργησαν blog εστίασαν τις εγγραφές τους στα κοινωνικά τους προβλήματα, και μία από αυτές τις δύο ομάδες δεχόταν σχόλια αναγνωστών. Οι μαθητές στις δύο άλλες ομάδες με blog ήταν ελεύθεροι να γράφουν για οποιοδήποτε θέμα επιθυμούσαν, με την μία από τις δύο να μπορεί να δέχεται σχόλια.


Όλοι οι μαθητές που δημιούργησαν blog, έπρεπε να γράφουν σε αυτό τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, επί 10 εβδομάδες.


Οι ερευνητές αξιολόγησαν την αυτοεκτίμηση των μαθητών, τις καθημερινές κοινωνικές δραστηριότητες και τη συμπεριφορά τους πριν, αμέσως μετά και δύο μήνες έπειτα από το πείραμα των 10 εβδομάδων.


Οι μαθητές που είχαν δημιουργήσει ένα blog επέδειξαν σημαντική βελτίωση στην αυτοεκτίμηση, στο κοινωνικό άγχος, στην συναισθηματική κατάσταση και στον αριθμό των θετικών κοινωνικών συμπεριφορών, σε σύγκριση με όσους διατηρούσαν προσωπικό ημερολόγιο ή δεν είχαν κάνει τίποτα.


Οι μεγαλύτερες βελτιώσεις παρατηρήθηκαν στους εφήβους οι οποίοι έπρεπε να γράφουν μόνο για τα κοινωνικά τους προβλήματα και των οποίων τα blog ήταν ανοιχτά για σχόλια.


Όπως σημειώνουν οι ερευνητές στο άρθρο τους, πολλές μελέτες έχουν δείξει πως το να γράφει κανείς σε ένα προσωπικό ημρολόγιο και άλλες μορφές εκφραστικού γραψίματος αποτελούν εξαιρετικό τρόπο για να εκτονώνει κανείς την συναισθηματική έντασή του και να αισθάνεται καλύτερα.


Δεδομένου, λοιπόν, ότι οι σύχγρονοι έφηβοι βρίσκονται online αρκετές ώρες καθημερινά, «το blogging μπορεί να τους βοηθήσει να εκφραστούν ελεύθερα και να επικοινωνήσουν εύκολα με τους γύρω τους», αναφέρουν.


Οι ερευνητές παραδέχονται πως κάτι τέτοιο ελλοχεύει κινδύνους, όπως το cyperbullying ή η ανάρτηση κακοηθών σχολίων. Ωστόσο, στο πείραμά τους παρατήρησαν πως τα περισσότερα σχόλια στα blog των εφήβων ήταν υποστηρικτικά και θετικά – και προφανώς τα θετικά σχόλια κατόρθωσαν να εξουδετερώσουν τα αρνητικά, δίνοντας ψυχική ώθηση στους νέους.


Σε κάθε περίπτωση, εφιστούν την προσοχή των εφήβων, ώστε να μην έχει το blogging το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.


ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου