Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

Το πρωινό που χρειάζονται τα παιδιά


Η κατανάλωση πρωινού αποτελεί ίσως την πιο σημαντική διατροφική συνήθεια που πρέπει να αποκτήσει ένα παιδί.
 Ωστόσο, μελέτες που έχουν διεξαχθεί στη χώρα μας έχουν δείξει ότι ενώ όλα τα νήπια και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τρώνε καθημερινά ένα πλήρες γεύμα το πρωί (συνήθως δημητριακά και γάλα ή τοστ με γάλα, καθώς και χυμό φρούτων), μετά τα 7-8 έτη αρχίζουν σταδιακά να το εγκαταλείπουν.







Μετά την ηλικία των 10 χρόνων 30%- 40% των παιδιών φεύγουν από το σπίτι νηστικά- και πολλά άλλα, μόνο με ένα ποτήρι γάλα το οποίο δεν θεωρείται πλήρες πρωινό. Η τάση αυτή μπορεί να έχει συνέπειες.






Μελέτες έχουν δείξει πως τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό, συχνά έχουν υψηλότερο σωματικό βάρος και χειρότερες επιδόσεις στα μαθήματα που απαιτούν πνευματική συγκέντρωση και εγρήγορση, ενώ πολλές φορές μοιάζουν πιο κουρασμένα και νωχελικά. Γι΄ αυτό, τα παιδιά πρέπει να μάθουν να ξυπνούν νωρίτερα και να καταναλώνουν ισορροπημένο πρωινό χωρίς να βιάζονται.






Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα τρώνε κυρίως υδατάνθρακες αλλά και πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες.






Καλές ιδέες είναι ένα φλιτζάνι γάλα με δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως και ένα φρούτο ή μία- δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως, λίγο τυρί και ένα φρούτο ή ένα τοστ (ψωμί ολικής αλέσεως, ζαμπόν, τυρί) και ένα φρούτο (οι ποσότητες αυτές είναι ενδεικτικές και προσαρμόζονται ανάλογα με τον ρυθμό ανάπτυξης και την όρεξη του παιδιού).






Τα παιδιά που δεν έχουν συνηθίσει να τρώνε πρωινό, πρέπει να το εντάξουν σταδιακά στη ζωή τους. Στην αρχή θα πίνουν μόνο ένα ποτήρι γάλα, μετά θα το συνοδεύουν με μια φέτα ψωμί (λ.χ. με λίγη μαργαρίνη και μέλι), έπειτα με φρούτο κ.ο.κ.






Ο Αντώνης Ζαμπέλας είναι αναπληρωτής καθηγητής Διατροφής του Ανθρώπου στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου