Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Η ικανότητα μίμησης ανά τρίμηνο

Η ικανότητα μίμησης ανά τρίμηνο

Προς το τέλος του πρώτου χρόνου η νοητική ικανότητα ενισχύεται και η δεξιοτεχνία των χεριών έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε να μπορεί να σας μιμείται αποτελεσματικά, όταν του δείχνετε κάτι. Εκμεταλλευθείτε αυτή τη φάση μέσα από το παιχνίδι, για να το μάθετε να χτυπά παλαμάκια, να κρύβει το πρόσωπό του πίσω από τα χέρια του, να στέλνει φιλάκια.
Σε αυτή τη φάση θα εκφράσει ενδιαφέρον για τα πρώτα παιδικά τραγουδάκια, τα οποία συνδυάζονται με κινήσεις, όπως «Πλάθω κουλουράκια», «Μια ωραία πεταλούδα», «Αχ, κουνελάκι».

ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 

·Το μωρό χαμογελάει στη μητέρα του όταν του γλυκομιλάει
·Δείχνει προτίμηση στο πρόσωπο της μητέρας του
·Παρακολουθεί το πρόσωπο κάποιου που το κοιτάζει
·Τρομάζει, όταν ακούει ένα δυνατό θόρυβο
·Αντιδρά σε δυνατό ήχο (π.χ. κουδουνίστρα) σε απόσταση 15 εκ. από το κάθε αυτί
·Διαφοροποιεί το κλάμα του, ανάλογα με τις ανάγκες ή τη διάθεσή του
·Παρακολουθεί οριζόντια 90ο και κάθετα 60ο ένα αντικείμενο έντονου χρώματος 
·(π.χ. κόκκινη μπαλίτσα) σε απόσταση 30 εκ. από το πρόσωπο. 
·Αρχίζει να στηρίζει το κεφάλι του και να ελέγχει τις κινήσεις του κεφαλιού.
·Γραπώνει όποιο αντικείμενο ακουμπήσει στην 
·παλάμη του (συνήθως το δάχτυλό σας). 
·Στο τέλος του τριμήνου μπορεί να συγκρατήσει το κεφάλι του με μεγαλύτερη άνεση.
·Χαμογελά όταν ακούει τη φωνή της μητέρας του.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 
·Ελέγχει πλήρως την κίνηση του κεφαλιού του
·Κάθεται, αν του στηρίζετε την πλάτη
·Όταν είναι μπρούμυτα, στηρίζεται στις παλάμες των χεριών και ανασηκώνεται
·Παίζει με τα πόδια του, όταν είναι ανάσκελα
·Προσπαθεί να καταλάβει την πηγή των ήχων. 
·Βλέπει καλύτερα πιο μακριά.
·Παρακολουθεί με το βλέμμα του αντικείμενα που κινούνται.
·Δείχνει ενδιαφέρον για τη μουσική.
·Γυρίζει από ανάσκελα μπρούμυτα και από πλευρό σε πλευρό.
·Κάθεται για λίγο καθιστό χωρίς βοήθεια.
·Του αρέσουν τα πολύχρωμα παιχνίδια και προσπαθεί να τα φτάσει.
·Εξερευνά αντικείμενα με τα χέρια και το στόμα.
·Κρατάει με μεγαλύτερη ευκολία με όλη την παλάμη ένα αντικείμενο.
·Αντιλαμβάνεται τις διαφορές στον τόνο της φωνής σας.
·Βγάζει επιφωνήματα, καθώς προσπαθεί να επικοινωνήσει.
ΤΡΙΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 
·Ισορροπεί καθιστό περισσότερο χρόνο γέρνοντας ελαφρά μπροστά.
·Στηρίζεται στις παλάμες και στα γόνατα και προσπαθεί να μπουσουλήσει.
·Απλώνει το χέρι και παίρνει αντικείμενα με την παλάμη του. 
·Μπορεί να κρατήσει δύο παιχνίδια ταυτόχρονα, ένα στο κάθε χέρι.
·Μεταφέρει αντικείμενα από το ένα χέρι στο άλλο.
·Προσηλώνει το βλέμμα του σε αντικείμενα μικρότερου μεγέθους, τα οποία προσπαθεί να πιάσει, να στρίψει, να ζουλήξει, χρησιμοποιώντας τα δαχτυλάκια του.
·Παρακολουθεί αντικείμενα όταν πέφτουν.
·Γυρίζει, όταν ακούει το όνομά του.
·Προσπαθεί να εντοπίσει ήχους από μακριά.
·Χτυπάει παλαμάκια.
·Παρακολουθεί ένα αντικείμενο που κινείται, όταν αυτό βρίσκεται μέσα στο οπτικό του πεδίο και σε απόσταση 40-50 εκατοστών.
·Επαναλαμβάνει συλλαβές (βάβισμα).
ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 
·Μπουσουλάει όλο και πιο γρήγορα.
·Στηρίζεται όπου βρει και κάνει τις πρώτες προσπάθειες να σταθεί όρθιο.
·Κάνει τα πρώτα βηματάκια.
·Μπορεί να κρατάει δύο αντικείμενα στο ίδιο χέρι.
·Κρατά δύο αντικείμενα και τα χτυπά μεταξύ τους. 
·Πιάνει αντικείμενα με το δείκτη και τον αντίχειρα.
·Αρχίζει να πετάει αντικείμενα στο πάτωμα. 
·Δείχνει τι θέλει με κινήσεις, συνήθως τραβώντας ή σπρώχνοντας.
·Εκτελεί απλές κινήσεις που κάνουν οιγύρω του, όπως «κουπεπέ», «αντίο», φιλάκια.
·Παίρνει αντικείμενα, αλλά και τα δίνει σε άλλους. 
·Αφήνει να πέσουν κάτω τα πράγματα που έχει πιάσει.
·Προσηλώνει το βλέμμα του στα παιχνίδια του ή σε άλλα αντικείμενα.
·Μαθαίνει να πίνει με το ποτήρι του νερό και προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το κουτάλι. 
·Ανταποκρίνεται στο όνομά του. 
·Λέει τις πρώτες συνειδητές λεξούλες, συνήθως «μπαμπά, μαμά, άτα, τουτού, νάνι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου