Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Χαμηλή αυτοεκτίμηση: Νοιώθω αποτυχημένη


Είμαι γυναίκα 34 ετών και ενώ έχω κάνει οικογένεια και είμαι πετυχημένη στην δουλειά μου,
μέσα μου νιώθω σαν να μην έχω καταφέρει τίποτα. Από παιδί ένιωθα ότι δεν αξίζω τίποτα. Διάβασα για την χαμηλή αυτοεκτίμηση και θα ήθελα να μάθω πώς λειτουργεί στην ζωή μας.
Η αυτοεκτίμηση είναι οι σκέψεις, οι στάσεις, οι αντιλήψεις, οι προσδοκίες και τα συναισθήματα που έχει ένα άτομο για τον εαυτό του.

Μπορεί να νιώθετε ότι ενώ αγαπάτε τον εαυτό σας ταυτόχρονα τον απορρίπτετε, οι αντιφάσεις αυτές όμως είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι του ανθρώπινου ψυχισμού.

Μπορεί να αισθάνεστε ικανοποίηση από τις επαγγελματικές σας επιδόσεις, ωστόσο να σας διακατέχουν βαθιές συναισθηματικές ελλείψεις στον τρόπο με τον οποίο συνδέεστε με τον εαυτό σας.

Μάλιστα μία τέτοια εσωτερική έλλειψη αποδοχής του εαυτού μπορεί να σας κάνει να υπερλειτουργείτε στον επαγγελματικό τομέα, προκειμένου να αντλήσετε την αυτοεκτίμηση που σας λείπει από αλλού.

Η αυτοεκτίμηση καθοδηγεί την συμπεριφορά μας σχεδόν με έναν τυφλό τρόπο. Η υψηλή αυτοεκτίμηση σημαίνει θετική στάση απέναντι στη ζωή, αποδοχή του εαυτού, αποφασιστικότητα, αυτάρκεια, εσωτερική δύναμη, πρόοδο στην πορεία της ζωής.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση συνοδεύεται από έλλειψη διεκδικητικής συμπεριφοράς, αυτομομφές, ενοχές, άγχος, αναποφασιστικότητα και εμπλοκή σε νοσηρές σχέσεις που καθιστούν το άτομο ανήμπορο και θυματοποιημένο.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση θρέφει μία παθητική και αυτοκαταστροφική συμπεριφορά, η οποία με την σειρά της ύπουλα πείθει το άτομο για την αναξιότητά του.

Την ματαιωμένη σας αυτοεκτίμηση γίνεται να την χτίσετε από την αρχή, μέσα από ένα ταξίδι αυτογνωσίας που μπορεί να σας προσφέρει μια ψυχοθεραπεία σε βάθος χρόνου.

Η Μυρσίνη Κωστοπούλου είναι διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας-ψυχοθεραπεύτρια, emailmyrsi@hol.gr
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου