Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2011

Εγκυμοσύνη: Μυστικά για να μείνεις έγκυος


Υπάρχουν 5 μυστικά πιο σύντομα απ' όσο πίστευες. Ποια είναι αυτά;


1. Η σωστή διατροφή
Δεν υπάρχει, βέβαια, συγκεκριμένη διατροφή για να αυξήσεις τη γονιμότητα, αλλά αυτή είναι μια καλή περίοδος να αυξήσεις την πρόσληψη θρεπτικών τροφών, φρούτων και λαχανικών, ενώ ίσως πρέπει να σκεφτείς και τα βιολογικά προϊόντα, τουλάχιστον για κάποιες κατηγορίες τροφών (όπως οι κόνδυλοι και οι βολβοί, ό,τι δηλαδή μεγαλώνει κάτω από τη γη, που θεωρούνται ότι απορροφούν και τα περισσότερα φυτοφάρμακα). Ιδανικά, μια γυναίκα που προσπαθεί να μείνει έγκυος θα πρέπει να ακολουθεί τις διατροφικές οδηγίες για τις εγκυμονούσες. Επομένως, μίλησε με το γιατρό σου για να σε βοηθήσει να φτάσεις στο ιδανικό σου βάρος πριν μείνεις έγκυος.

2. Μην ξεχνάς την άσκηση
Η άσκηση βοηθά εξαιρετικά τη γονιμότητα, αλλά μπορεί να έχει και τα αντίθετα αποτελέσματα. Καθώς το σώμα διατηρείται υγιές με την άσκηση, αυτό βοηθά στη σύλληψη και στην καλή κυκλοφορία του αίματος σε όλα τα σημεία, συμπεριλαμβανομένου και του αναπαραγωγικού. Μειώνει το άγχος της καθημερινότητας που μπορεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας της σύλληψης και συμβάλλει στο να κοιμάσαι καλύτερα. Όμως, πρόσεχε την υπερβολική άσκηση: μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα αναστατώνοντας τις ορμόνες και τον κύκλο σου. Μίλα με το γιατρό σου αν έχεις παρατηρήσει ότι ο κύκλος σου δεν είναι σταθερός.

3. Απόφυγε τις τοξίνες
Σαν γενικός κανόνας, καλό είναι να αποφεύγεις κάθε είδους χημικά προϊόντα και τοξίνες όταν προσπαθείς να μείνεις έγκυος – τόσο εσύ όσο και ο σύντροφός σου. Οι τοξίνες που μπορούν να επηρεάσουν το έμβρυο, μπορούν επίσης να επηρεάσουν και τη σύλληψή του. Μείνε μακριά από παρασιτοκτόνα, δυνατά καθαριστικά προϊόντα, απόφυγε την έκθεση σε ακτινοβολία και ατμοσφαιρική ρύπανση, ακόμη και τους κλειστούς χώρους με πολλά άτομα.

4. Απόφυγε τους καπνιστές
Πέρα από το γεγονός ότι θα σου προκαλέσει την επιθυμία να καπνίσεις, είναι αποδεδειγμένο ότι το παθητικό κάπνισμα μπορεί να έχει τις ίδιες καταστροφικές συνέπειες στη γονιμότητα μιας γυναίκας όσο και το να καπνίζει η ίδια. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου McMaster στον Καναδά, οι πιθανότητες μιας γυναίκας να συλλάβει μπορεί να μειωθούν στο μισό όταν εκτίθεται σε παθητικό κάπνισμα!

5. Κόψε το κάπνισμα
Οι γυναίκες που καπνίζουν αργούν περισσότερο να συλλάβουν, ενώ έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μην τα καταφέρουν στην προσπάθειά τους να μείνουν έγκυες. Το κάπνισμα επηρεάζει τις ωοθήκες, τη σάλπιγγα και κυρίως μειώνει την ποιότητα των ωαρίων. Συν τοις άλλοις, φέρνει πιο κοντά την εμμηνόπαυση, μειώνοντας τη διάρκεια της αναπαραγωγικής ικανότητας της γυναίκας. Καθώς οι ωοθήκες εκτίθενται στις τοξίνες του καπνού μειώνεται η ικανότητά τους να παράγουν τα απαραίτητα οιστρογόνα. Για τα ωάρια δε των γυναικών που καπνίζουν εμφανίζονται περισσότερες πιθανότητες να έχουν γενετικές ανωμαλίες που μπορεί να περάσουν και στο γονιμοποιημένο ωάριο. Σύμφωνα με μελέτη της British Medical Association, οι γυναίκες που καπνίζουν έχουν 40% λιγότερες πιθανότητες να συλλάβουν αλλά και διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν υπογονιμότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου