Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Πώς βίωσαν διάσημες μαμάδες την επιλόχεια κατάθλιψη


Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η επιλόχεια κατάθλιψη αποτελεί μια εξαιρετικά δύσκολη ψυχολογική κατάσταση για τις γυναίκες που μόλις έχουν γεννήσει.
Οι διαταραχές των ορμονών και δη των θυρεοειδικών, προκαλούν μεγάλo σοκ κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, με αποκορύφωμα την περίοδο αμέσως μετά τον τοκετό. Η χημεία των ορμονών διαφοροποιείται τόσο πολύ στην διάρκεια της εγκυμοσύνης, που αμέσως μετά την γέννα, η γυναίκα φτάνει σε σημείο να μην θέλει καν να δει το μωρό της. Διαβάστε πώς περιγράφουν την επιλόχεια κατάθλιψη διάσημες μαμάδες.
Μαρία Κορινθίου:
«Πέρασα επιλόχεια κατάθλιψη και την ξεπέρασα γιατί είχα βοήθεια από το Γιάννη και την οικογένειά μου. Έκλαιγα όλη την ημέρα, φώναζα συνεχώς και βρισκόμουν σε κατάσταση υστερίας. Από την μία έλεγα ότι δεν θέλω να δω το παιδί και από την άλλη όταν έκλαιγε η μικρή έκλαιγα κι εγώ. Δεν ήμουν καθόλου καλά, αλλά δεν το είχα συνειδητοποιήσει. Ολο αυτό κράτησε τρεις μήνες. Σκεφτόμουν ότι η ζωή μου καταστράφηκε κι ένιωθα ότι δεν ήμουν ποθητή ως γυναίκα. Αισθανόμουν έντονα τον φόβο της απώλειας του Γιάννη και της μικρής Ισμήνης. Τώρα είμαι εντάξει».
Ελένη Πετρουλάκη:
«Όταν γεννήθηκαν οι δίδυμες κόρες μου, πέρασα επιλόχεια κατάθλιψη που κράτησε τρεις μήνες. Έκλαιγα ατέλειωτα κάθε μέρα.  Όμως η πιο δύσκολη περίοδος στην ζωή μου δεν ήταν η περίοδος που περνούσα την επιλόχεια κατάθλιψη αλλά στην τελευταία μου εγκυμοσύνη όταν τέσσερις μήνες μετά τον τοκετό, παρουσιάστηκε μια πολύ σοβαρή επιπλοκή. Η κατάστασή μου ήταν εξαιρετικά κρίσιμη. Πραγματικά κινδύνεψε η ζωή μου. Τότε τρόμαξα πάρα πολύ και το μόνο που απασχολούσε την σκέψη μου ήταν τι θα απογίνουν τα παιδιά μου αν συμβεί κάτι κακό».
Ντορέττα Παπαδημητρίου:
«Βίωσα έντονη ψυχολογική πίεση μετά την γέννηση του πρώτου μου παιδιού, το 2006. Για τέσσερις μήνες ήμουν σε κατάθλιψη. Γενικότερα, συμβουλεύομαι ψυχολόγο, αλλά τότε δεν είχα συμβουλευτεί κανέναν ειδικό».
Φώφη Μαστροκώστα:
«Είχα συνηθίσει να βγαίνω έξω και να πηγαίνω όπου ήθελα. Ξαφνικά βρέθηκα με ένα παιδί το οποίο δεν μπορούσα να αφήσω μόνο του ούτε στιγμή. Αισθάνθηκα πολύ πιεσμένη».
Gwyneth Paltrow:
«Πέρασα από τα πιο επώδυνα και σκοτεινά κεφάλαια της ζωή μου για περίπου πέντε μήνες. Κατάλαβα ότι ήταν επιλόχεια κατάθλιψη».
Brooke Shields:
«Μην χάνετε χρόνο. Ζητήστε βοήθεια το συντομότερο. Η επιλόχεια κατάθλιψη είναι πέρα από τον έλεγχό σας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είστε καλή μητέρα ή ότι είστε παρανοϊκή. Το σημαντικότερο είναι να μην περιμένετε ότι θα περάσει χωρίς αγωγή». (Πηγή: People)
Star.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου