Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011

Οι έννοιες πίσω από το παιχνίδι ηλικίας 2-3 Ετών

Το παιχνίδι του παιδιού σε αυτή την ηλικία αποκτά κάποιο νόημα, καθώς βάζει περισσότερους στόχους και σημειώνει περισσότερα επιτεύγματα, τα οποία αγαπά να επαναλαμβάνει. 

Τώρα πια μπορεί να διατηρήσει την προσοχή του για αρκετή ώρα σε μια δραστηριότητα, γι’ αυτό και αρχίζει να παίζει για μικρά διαστήματα μόνο του, καθώς συγκεντρώνεται όλο και περισσότερο στο παιχνίδι του. Έχει όμως ακόμα ανάγκη από τη συμμετοχή σας και κυρίως την επιβράβευση, γι’ αυτό μην του τη στερείτε. Μπορείτε μάλιστα να εστιάσετε το ενδιαφέρον του στα παρακάτω:
Κατασκευές
Το παιδί μπορεί να κάνει πιο σύνθετες κατασκευές. Στην ηλικία των δυόμισι περίπου ετών μπορεί να φτιάξει έναν πύργο με οκτώ κύβους. Τώρα μπορεί να πιάνει καλύτερα τα τουβλάκια με το δείκτη και τον αντίχειρα. Στην αρχή του τρίτου χρόνου θα μπορεί να φτιάξει ένα παζλ που συνθέτει μία εικόνα με τέσσερα ή έξι κομμάτια. Αργότερα τα κομμάτια μπορεί να είναι περισσότερα (έξι έως δώδεκα), ενώ μπορεί να ξεκινήσει να φτιάχνει παζλ με κύβους. Με την επανάληψη οι επιδόσεις του βελτιώνονται, με αποτέλεσμα να φτιάχνει όλο και πιο γρήγορα τα παζλ. Μπορεί μάλιστα να φτιάχνει κάθε φορά το ίδιο παζλ, τοποθετώντας τα κομμάτια με την ίδια σειρά.
Ταξινόμηση
Το παιδί αναγνωρίζει τώρα ομοιότητες και διαφορές και αρχίζει να χωρίζει τα διάφορα αντικείμενα σε ομάδες αναπτύσσοντας στην ηλικία αυτή την ικανότητα της ταξινόμησης. Στην αρχή απλώς τοποθετεί τα παιχνιδάκια του στη σειρά το ένα δίπλα στο άλλο. Σταδιακά θα αρχίσει να τα ταξινομεί σε ομάδες, ανάλογα με το είδος τους, δηλαδή αλλού τα αυτοκινητάκια, αλλού τα κουκλάκια, αλλού τα κουζινικά. Αν του πάρετε πλαστικά ζωάκια, θα δείτε πως μπορεί να ταιριάξει τα μεγάλα με τα αντίστοιχα μικρά τους.
Επίσης, μπορείτε να φτιάξετε ένα πρόχειρο τετράδιο με αγαπημένα ή γνώριμα στο παιδί πράγματα, κόβοντας εικόνες από περιοδικά. Χωρίστε τα σε κατηγορίες, όπως πράγματα που τρώμε, πράγματα που είναι γλυκά, πράγματα που παίζουμε κ.λπ. Φτιάξτε αστείες εικόνες ανακατεύοντας και ενώνοντάς τες. Κουβεντιάστε για το λάθος στην εικόνα και πώς μπορείτε να το διορθώσετε. 
Στερεότυπα και φαντασία

Τα παιχνίδια ρόλων εξακολουθούν να συναρπάζουν το παιδί. Στη φάση αυτή το παιχνίδι μοιάζει να ισορροπεί μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, όπου τα όρια είναι πραγματικά δυσδιάκριτα για εκείνο. Δεν υποδύεταιμόνο ρόλους από πραγματικά πρόσωπα, αλλά και σενάρια με φανταστικούς ήρωες από παραμύθια ή την τηλεόραση και μπορεί μάλιστα να φτιάξει φανταστικούς διαλόγους μαζί τους. Η διαφορά στα τρία είναι ότι το παιδί δεν μιμείται, αλλά κυρίως αντιγράφει συμπεριφορές. 
Σε αυτή την ηλικία μάλιστα, ξεκινούν τα πρώτα στερεότυπα στο παιχνίδι, καθώς το παιδί στρέφεται σε ρόλους που καθορίζουν το φύλο του. Το κοριτσάκι υποκρίνεται ότι ταΐζει την κούκλα και το αγοράκι ότι φορτώνει με άμμο το φορτηγό. Μέσα από τη δική σας συμπεριφορά και συζήτηση θα αποκτήσει στάσεις, που πιθανόν θα χρωματίσουν τη συμπεριφορά του σε ολόκληρη τη ζωή του.
Παιχνίδια κίνησης

Το παιδί, σίγουρο πια για τις κινητικές του δυνατότητες, με μεγαλύτερο αυτοέλεγχο και καλύτερη ισορροπία, αγαπά να χρησιμοποιεί κουνιστά αλογάκια και αυτοκινητάκια, ενώ τα καταφέρνει όλο και καλύτερα στο σκαρφάλωμα, γι’ αυτό δείχνει μεγάλη αδυναμία στις τσουλήθρες. Επίσης, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να δοκιμάσει να κάνει ποδήλατο (τρίκυκλο), χρησιμοποιώντας τα πετάλια.
Καθώς έχει μάθει να ελέγχει το σώμα του, απολαμβάνει να πηδά, ακόμα και να πέφτει. Γι’ αυτό του αρέσει τόσο πολύ να χοροπηδά στο κρεβάτι σας κάνοντας βουτιές στο στρώμα και χαίρεται με τα φουσκωτά παιχνίδια στους παιδότοπους. Τέλος, καθώς συντονίζει όλο και καλύτερα τις κινήσεις του, αγαπά να παίζει με την μπάλα, να την πετάει ή να την κλωτσάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου