Το υπουργείο Παιδείας κλείνει το «παράθυρο» της νομοθεσίας σε όσους επιτήδειους μαθητές των ημερήσιων λυκείων εκμεταλλεύονταν την
υπεροχή τους έναντι των εργαζόμενων μαθητών των εσπερινών λυκείων για να εισαχθούν στα ΑΕΙ.
Η καταστρατήγηση της νομοθεσίας είχε λάβει διαστάσεις τα προηγούμενα έτη, με την ΟΛΜΕ να εκτιμά ότι ποσοστό έως και 10% των μαθητών της τελευταίας τάξης των εσπερινών λυκείων προέρχονταν από ημερήσια. Από το 2011-2012 όσοι μαθητές γενικού λυκείου παίρνουν μετεγγραφή σε εσπερινά λύκεια θα πρέπει να το κάνουν στο τέλος της Α΄ Λυκείου.
Ειδικότερα, με τροπολογία, που κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας για τη Διά Βίου Μάθηση, ορίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την εισαγωγή σε ΑΕΙ των αποφοίτων εσπερινών λυκείων είναι να έχουν πλήρη φοίτηση και στις δύο τελευταίες τάξεις του εσπερινού γενικού λυκείου.
«Πλήρη φοίτηση υπάρχει όταν ο μαθητής έχει παρακολουθήσει τα μαθήματα και των δύο τελευταίων τάξεων του εσπερινού γενικού λυκείου, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους», αναφέρει η τροπολογία.
Εύλογο μειονέκτημα
Το θέμα ανέκυψε διότι τα προηγούμενα χρόνια μαθητές ημερήσιων λυκείων στο τελευταίο τρίμηνο της Β΄ τάξης έπαιρναν μετεγγραφή για την Γ΄ τάξη του τετρατάξιου εσπερινού λυκείου. Στόχος τους ήταν να εκμεταλλευτούν το εύλογο μειονέκτημα που έχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις οι εργαζόμενοι μαθητές των εσπερινών λυκείων, οι οποίοι δεν είχαν τόσο χρόνο για προετοιμασία. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, το υπουργείο Παιδείας έχει ορίσει ότι οι απόφοιτοι των εσπερινών σχολείων εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με ειδικές εξετάσεις και σε μικρότερη ύλη.
Στο νομοσχέδιο, επίσης, διάταξη προβλέπει ότι οι οικογένειες που δικαιούνται οικονομικής ενίσχυσης για να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο (κυρίως αθίγγανοι) θα τη λαμβάνουν στο τέλος της χρονιάς και αφού το σχολείο βεβαιώσει ότι το παιδί φοίτησε. Πολλοί μαθητές εγγράφονταν, έπαιρναν το επίδομα και κατόπιν εγκατέλειπαν το σχολείο.
Τέλος, στην ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι το σύστημα πιστωτικών μονάδων στο πλαίσιο του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων αφορά την κινητικότητα μεταξύ των διαφορετικών βαθμίδων και δεν δίνει δυνατότητα πρόσβασης χωρίς εξετάσεις από τα κολέγια και τα ΙΕΚ στα ΑΕΙ.
Ομάδα του www.e-protasi.com
υπεροχή τους έναντι των εργαζόμενων μαθητών των εσπερινών λυκείων για να εισαχθούν στα ΑΕΙ.
Η καταστρατήγηση της νομοθεσίας είχε λάβει διαστάσεις τα προηγούμενα έτη, με την ΟΛΜΕ να εκτιμά ότι ποσοστό έως και 10% των μαθητών της τελευταίας τάξης των εσπερινών λυκείων προέρχονταν από ημερήσια. Από το 2011-2012 όσοι μαθητές γενικού λυκείου παίρνουν μετεγγραφή σε εσπερινά λύκεια θα πρέπει να το κάνουν στο τέλος της Α΄ Λυκείου.
Ειδικότερα, με τροπολογία, που κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας για τη Διά Βίου Μάθηση, ορίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την εισαγωγή σε ΑΕΙ των αποφοίτων εσπερινών λυκείων είναι να έχουν πλήρη φοίτηση και στις δύο τελευταίες τάξεις του εσπερινού γενικού λυκείου.
«Πλήρη φοίτηση υπάρχει όταν ο μαθητής έχει παρακολουθήσει τα μαθήματα και των δύο τελευταίων τάξεων του εσπερινού γενικού λυκείου, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους», αναφέρει η τροπολογία.
Εύλογο μειονέκτημα
Το θέμα ανέκυψε διότι τα προηγούμενα χρόνια μαθητές ημερήσιων λυκείων στο τελευταίο τρίμηνο της Β΄ τάξης έπαιρναν μετεγγραφή για την Γ΄ τάξη του τετρατάξιου εσπερινού λυκείου. Στόχος τους ήταν να εκμεταλλευτούν το εύλογο μειονέκτημα που έχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις οι εργαζόμενοι μαθητές των εσπερινών λυκείων, οι οποίοι δεν είχαν τόσο χρόνο για προετοιμασία. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, το υπουργείο Παιδείας έχει ορίσει ότι οι απόφοιτοι των εσπερινών σχολείων εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με ειδικές εξετάσεις και σε μικρότερη ύλη.
Στο νομοσχέδιο, επίσης, διάταξη προβλέπει ότι οι οικογένειες που δικαιούνται οικονομικής ενίσχυσης για να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο (κυρίως αθίγγανοι) θα τη λαμβάνουν στο τέλος της χρονιάς και αφού το σχολείο βεβαιώσει ότι το παιδί φοίτησε. Πολλοί μαθητές εγγράφονταν, έπαιρναν το επίδομα και κατόπιν εγκατέλειπαν το σχολείο.
Τέλος, στην ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι το σύστημα πιστωτικών μονάδων στο πλαίσιο του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων αφορά την κινητικότητα μεταξύ των διαφορετικών βαθμίδων και δεν δίνει δυνατότητα πρόσβασης χωρίς εξετάσεις από τα κολέγια και τα ΙΕΚ στα ΑΕΙ.
Ομάδα του www.e-protasi.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου