Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Ο μεσημεριανός ύπνος βοηθά τη μάθηση

Όπως μας ενημερώνει το περιοδικό Economist, ερευνητές δηλώνουν ότι ο μεσημεριανός ύπνος προετοιμάζει τον εγκέφαλο για μάθηση. Ήταν ήδη γνωστό ότι αυτοί που παίρνουν ένα «μεσημεριανό υπνάκο» έχουν μειωμένες πιθανότητες να πεθάνουν από παθήσεις της καρδιάς.



Τώρα όμως οι έρευνες του Mathew Walker και των συνεργατών του από το πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνια βρήκαν ότι όσοι κοιμούνται το μεσημέρι έχουν και καλλίτερη μνήμη. Όσοι λοιπόν παίρνουν ένα υπνάκο μετά το γεύμα θέτουν τον εγκέφαλο τους σε κατάσταση μάθησης, αποκαλύπτει ο Dr. Mathew Walker.



Ήδη γνωρίζαμε για τον ύπνο και τις ευεργετικές του ιδιότητες. Είναι όμως σημαντικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα του Δρ. Mathew Walker, στην οποία έλαβαν μέρος 39 εθελοντές, οι άνθρωποι που είχαν κοιμηθεί το μεσημέρι βελτίωναν την ικανότητα τους για μάθηση και ήταν πιο αποτελεσματικοί το βράδυ σε σχέση με εκείνους που δεν είχαν ξεκουράσει τον εγκέφαλο τους και συνέχισαν να εργάζονται το απόγευμα. Φαίνεται δηλαδή ότι αυτή η ανάπαυση «καθαρίζει» τον εγκέφαλο από την βραχυχρόνια μνήμη και τον προετοιμάζει να υποδεχτεί νέες πληροφορίες.



Η ιδεατή διάρκεια μεσημεριανού ύπνου, ακολουθεί ένα κύκλο μεταξύ 90 – 100 λεπτών, μας ενημερώνει το Economist. Τα οφέλη αυτού του ύπνου, σύμφωνα με τον Δρ. Mathew Walker, ισοδυναμούν με τον ύπνο μίας ολόκληρης νύκτας και προειδοποιεί ότι, ο ύπνος δεν πρέπει να γίνεται αργά, κατά την διάρκεια της ημέρας ή να «μπερδεύεται» με τον βραδινό ύπνο.



Αγαπητοί αναγνώστες τώρα πράγματι κατάλαβα γιατί η αφρόκρεμα των παιδιών μας, που πετυχαίνουν στο πανεπιστήμιο έχουν κατά κανόνα χαμηλές επιδόσεις στις ακαδημαϊκές τους σπουδές. Το πρωί μάθημα, αμέσως μετά μεσημεριανό στα γρήγορα και φυσικά φροντιστήριο. Επιστροφή στις 10 η ώρα το βράδυ (στην καλλίτερη περίπτωση) και προετοιμασία για την επόμενη ημέρα.



Ύπνος από τις 01:00 έως 07:30.



Αν η έρευνα του Δρ. Mathew Walker επιβεβαιωθεί και από άλλες μελέτες, τότε ξέρουμε ότι αυτό που κάνουμε (ηθελημένα ή άθελα) στα παιδιά μας, είναι μια προσπάθεια εξάλειψης της ικανότητας μάθησης του εγκεφάλου.



Είναι πράγματι δραματικό το γεγονός ότι, σχεδόν κάθε δραστηριότητα ή ενέργεια που έχουμε καθιερώσει για να αυξήσουμε την «παραγωγικότητα» ή να «αναπτύξουμε» την οικονομία βρίσκεται σε αντίθεση με την ίδια την φύση του ανθρωπινού οργανισμού και διαταράσσει την ισορροπία του. Εμείς τι άλλο να πούμε…;

http://www.medinfo.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου