Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012

Γυμναστική και εγκυμοσύνη

Πριν μερικά χρόνια οι έννοιες άσκηση και εγκυμοσύνη δεν νοούνταν να...
συνυπάρχουν στο ίδιο άτομο.

Σήμερα όλοι οι γιατροί συνιστούν στην έγκυο να γυμνάζεται, αλλά με μέτρο. «Η άσκηση στην εγκυμοσύνη επιτρέπεται στο 80% της άσκησης που έκανε μία γυναίκα με φυσιολογική εγκυμοσύνη πριν μείνει έγκυος», λέει ο Μαιευτήρας-Χειρούργος Γυναικολόγος κ. Αλέξανδρος Αρμενιάκος, δίνοντας το εξής απλό παράδειγμα: Μία γυναίκα που στον διάδρομο του γυμναστηρίου έτρεχε απόσταση 5 χιλιομέτρων με ταχύτητα 7χλμ./ώρα, τώρα μπορεί να περπατά με ταχύτητα 5χλμ./ώρα για 3 χιλιόμετρα.



Ωστόσο, τονίζει «δεδομένης της κούρασης που δημιουργεί έτσι κι αλλιώς η εγκυμοσύνη, ιδιαίτερα κατά το πρώτο τρίμηνο, η έγκυος δεν πρέπει να πιέζει και να καταπονεί τον εαυτό της» και συνιστά σε γυναίκες που μέχρι να μείνουν έγκυες δεν έκαναν συστηματική γυμναστική να μην ξεκινήσουν τώρα γιατί η άσκηση σε συνδυασμό με την εγκυμοσύνη θα αποβεί εξοντωτική.


Με τον κ. Αρμενιάκο συμφωνεί και ο Μαιευτήρας - Χειρούργος Γυναικολόγος κ. Ευάγγελος Γκικόντες, ο οποίος συμπληρώνει πως «η γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βοηθά την έγκυο να μην πάρει περισσότερα κιλά από όσα χρειάζεται ο οργανισμός της, να γίνεται σωστή κυκλοφορία του αίματος, να συντηρήσει την καλή φυσική της κατάσταση, να γεννήσει καλά και τέλος να χάσει εύκολα τα κιλά που πήρε στην εγκυμοσύνη, τα οποία κυμαίνονται ανάλογα με το ύψος της, το αρχικό της βάρος και το βάρος του μωρού της». Υποστηρίζει, άλλωστε, ότι η γυναίκα, τουλάχιστον τέσσερις μήνες μετά τον τοκετό, μπορεί να ξαναρχίσει γυμναστική, πάντα βέβαια υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του/της γιατρού της.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου