Απαγορεύτηκε και στη χώρα μας η προβολή της ταινίας-ντροπή που έχει σκηνές με βιασμό νεογέννητου μωρού!
Μετά τις θυελλώδεις αντιδράσεις, η ταινία «Α Serbian Film» («Χασαποσέρβικο») του Σρεντάν Σπασόγεβιτς αποσύρθηκε τελικά από το πρόγραμμα του 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας Conn-X».
Και ενώ η ομάδα του φεστιβάλ ήταν διχασμένη σχετικά με το αν θα εντάξει ή όχι το φιλμ στο πρόγραμμα, ο Σέρβος σκηνοθέτης ζήτησε από τους υπευθύνους να μην προβληθεί, για να ηρεμήσουν τελικά τα ξαναμμένα πνεύματα στην Ελλάδα. Σύμφωνα όμως με το παρασκήνιο, για να μην προβληθεί η ταινία στις ελληνικές αίθουσες υπήρξε παρέμβαση άνωθεν και συγκεκριμένα του υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου.
Ο κινηματογράφος ανέκαθεν ξυπνούσε πάθη, δημιουργούσε έριδες, ενώ πολλές ταινίες δεν προλάβαιναν καν να φτάσουν στις σκοτεινές αίθουσας αφού έπεφταν θύματα λογοκρισίας. Συχνά αυτή η πρόκληση αποτελεί επιδίωξη του σκηνοθέτη, όπως συνέβη στο «Cannibal Ηolocaust», αλλά στην περίπτωση του Σπασόγεβιτς δεν μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί τόση βία, τόσο αίμα... Ο ίδιος, βεβαίως, εξακολουθεί να υποστηρίζει το έργο του, αναφαίρετο δικαίωμα κάθε δημιουργού, διευκρινίζοντας: «Είναι η αναπαράσταση της δικής μας κακοποίησης από τη σερβική κυβέρνηση».
Η «Εspresso» επικοινώνησε για δεύτερη φορά με τον διευθυντή του φεστιβάλ Ορέστη Ανδρεαδάκη, αλλά και πάλι αρνήθηκε να μας πει οτιδήποτε. Πήραμε, όμως, το σχόλιο του προέδρου της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών Χάρη Παπαδόπουλου: «Θεωρώ μεγάλη επιτυχία της εφημερίδας σας την ανάδειξη σε πρώτο θέμα αυτής της κακής ταινίας που τελικά έμαθα ότι δεν θα παιχθεί. Γιατί εδώ δεν τίθεται θέμα λογοκρισίας, αλλά αισθητικής, για το πώς παρουσιάζουμε μια εικόνα μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου. Ολοι οι μεγάλοι σκηνοθέτες τα τολμηρά θέματα τα παρουσίασαν με μια αίσθηση γραφής. Ολα τα άλλα είναι απλώς πορνογραφήματα. Να αποδοθούν ευθύνες στους υπευθύνους».
Με αφορμή, λοιπόν, τον ντόρο που έγινε για τη συγκεκριμένη ταινία, που δεν εξαργυρώθηκε στα ταμεία, ίσως να ανοίξει και πάλι το κεφαλαίο «βία στον κινηματογράφο». Ποιος δεν θυμάται πόσο φρικαλέο ήταν το «Μωρό της Μακόν» του Πίτερ Γκρίναγουεϊ. Η πρωταγωνίστρια βιάζεται κατ’ επανάληψη, κάτι που βλέπουμε καρέ-καρέ στην οθόνη, και σκοτώνεται, ενώ το σαρκοβόρο κοινό κατατεμαχίζει το μωρό της. Στην προκειμένη περίπτωση, ο σκηνοθέτης ήθελε να καυτηριάσει τον συντηρητικό καθολικισμό, αλλά το αποτέλεσμα ήταν μπρουτάλ και σοκαριστικό.
Espressonews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου