Σάββατο 9 Ιουλίου 2011

Η σχέση µάνας - κόρης είναι πιο έντονη. Ισχύει

Παρ’ όλο που οι Ελληνίδες έχουν αδυναµία στους γιους τους, η σχέση µάνας - κόρης είναι πιο έντονη, πιο εξελίξιµη.
Συγκρούσεις, συµφιλιώσεις, εξαρτήσεις και η διαπίστωση πως µια γυναίκα µεγαλώνοντας, τόσο περισσότερο µοιάζει µε τη µητέρα της. Ακόµη και σε αυτά που την εκνεύριζαν. «Οσο µεγαλώνω γίνοµαι αυτό ακριβώς που δεν άντεχα στη µαµά µου»! Το ακούµε συχνά. Ισχύει;

ΓΚΟΛΝΤΙ ΧΟΟΥΝ - ΚΕΙΤ ΧΑΝΤΣΟΝ
H Γκόλντι Χόουν µπορεί στα 66 της χρόνια να εµφανίζεται πια σπάνια σε ταινίες, ωστόσο την παράδοση της οικογένειας συνεχίζει η κόρη της Κέιτ Χάντσον. Οι δύο γυναίκες έχουν µια πολύ δυνατή σχέση και δεν είναι λίγες οι φορές που η Κέιτ έχει πάρει τη µητέρα της ως συνοδό σε πρεµιέρες της. Μάλιστα, τα σκανδαλοθηρικά αµερικανικά περιοδικά συχνά δηµοσιεύουν τις συµβουλές που δίνει η Χόουν στην κόρη της περί αισθηµατικών προβληµάτων.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ, 27
«Ούνα φάτσα, ούνα ράτσα»
Η σχέση µου µε τη µητέρα µου είναι σαν το παλιό κρασί: όσο παλιώνει τόσο καλυτερεύει. Και τώρα πια που µένω µόνη µου η σχέση µας είναι στα καλύτερά της. Οι µεγάλες κόντρες ήταν στην εφηβεία, όταν οµολογουµένως ήµουν ατίθαση και αντιδραστική. Πλέον οι τσακωµοί µας έχουν αραιώσει τόσο πολύ, που σχεδόν δεν θυµάµαι πότε ήταν ο τελευταίος. Γκρινιάζει µόνο όταν δεν µε βλέπει συχνά ή δεν παίρνω τηλέφωνο. Αν και τα τελευταία τρία χρόνια που µένω µόνη µου η σχέση µας από ποσοτική έγινε ποιοτική, δεν παύει να υπάρχει η καθηµερινή έννοια τού τι έφαγα, γιατί ακούγοµαι βραχνιασµένη, να µη βγω λουσµένη γιατί θα κρυώσω. Δεν το κρύβω, όταν νιώθω πεσµένη, τρέχω να µου κάνει «πατ πατ». Παλαιότερα έλεγα πόσο διαφορετικές είµαστε, «αχ, µάνα, δεν µε καταλαβαίνεις» και τα συναφή, αλλά όσο µεγαλώνω είµαστε una faccia, una razza! Σίγουρα έχω κληρονοµήσει την αγάπη της για τα λουλούδια (στο πατρικό µου είχαµε πάντα φρέσκα στο βάζο, το αυτό ισχύει και στο δικό µου σπίτι) και την τάξη στο σπίτι. Ισως είµαι πιο υπερβολική µε το σπίτι από ό,τι µου λέει και η ίδια, ενώ στο πατρικό µου δεν έπλενα ούτε πιάτο. Γενικά, νοµίζω ότι µοιάζουµε πολύ όχι µόνο στην εµφάνιση αλλά και στον χαρακτήρα. Για παράδειγµα, είµαστε και οι δυο πολύ δυναµικές και γινόµαστε πάρα πολύ αυστηρές αν κάτι δεν µας αρέσει.

ΙΝΓΚΡΙΝΤ ΜΠΕΡΓΚMΑΝ - ΙΖΑMΠΕΛΑ ΡΟΣΕΛΙΝΙ«Από την εποχή που ήµουν παιδί ήθελα να γίνω σαν τη µητέρα µου. Οχι απαραιτήτως ηθοποιός, αλλά µια δραστήρια γυναίκα όπως ήταν εκείνη». Τάδε έφη Ιζαµπέλα Ροσελίνι, περιγράφοντας την καλή σχέση που είχε µε τη µητέρα της Ιγκριντ Μπέργκµαν. Μάλιστα, το 1976 η Ροσελίνι έκανε το κινηµατοφραφικό της ντεµπούτο στο πλευρό της διάσηµης και εµβληµατικής µητέρας της στην ταινία «A matter of time» του Βινσέντε Μινέλι.
ΒΑΝΕΣΑ ΡΕΝΤΓΚΡΕΙΒ - ΤΖΟΕΛΙ ΡΙΤΣΑΡΝΤΣΟΝ
H έντονη πολιτική δράση της ηθοποιού Βανέσα Ρεντγκρέιβ είχε αντίκτυπο στη σχέση της µε την κόρη της. «Ηταν αφιερωµένη συναισθηµατικά σε µας, αλλά ζούσε τη ζωή της. Μερικές φορές σκεφτόµουν “γιατί δεν µας επισκέπτεται η µητέρα µου στις σχολικές γιορτές;“, αλλά από την άλλη ήταν µια εµπνευσµένη ηθοποιός», είχε δηλώσει η Ρίτσαρντσον σε παλιότερη συνέντευξή της στο αµερικανικό «People». Οι δυο γυναίκες ήρθαν πιο κοντά την περίοδο της εγκυµοσύνης της Τζόελι καθώς είχε µεγαλύτερη ανάγκη τη µητέρα της και έτσι η Ρεντγκρέιβ είχε την ευκαιρία να αποδείξει στην κόρη της ότι στα δύσκολα είναι πάντα στο πλευρό της.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΥΡΕΒΕΣΗ, 38
«Εγινα ό,τι κορόιδευα»
Μεγαλώνοντας διαπιστώνω πως µοιάζω στη µητέρα µου όλο και περισσότερο. Για πολλά πράγµατα παλιότερα την κορόιδευα. Γι’ αυτά που µας έλεγε και για τις αγωνίες που πέρναγε. Τώρα όµως που έχω γίνει και εγώ µάνα, βλέπω πως τα πράγµατα είναι ίδια – και στη σηµερινή εποχή ακόµα χειρότερα. Εχω πάρει πολλά από εκείνη στον τρόπο που µεγαλώνω τα παιδιά µου. Από το τι θα φάνε µέχρι τι ώρα θα κοιµηθούν, στον τρόπο που τους µιλάω και πώς τα µαλώνω. Στο πώς να φροντίζω το νοικοκυριό µου, το σπίτι µου, στο πώς να µιλάω µε τον σύζυγό µου και να διαφυλάσσω τη σχέση µας αν υπάρξει κάποιο πρόβληµα. Υπάρχουν όµως και θέµατα στα οποία δεν την έχω εµπλέξει. Τα έχω χειριστεί διαφορετικά γιατί θεωρώ τραβηγµένα κάποια πράγµατα που µπορεί να µου πει. Τότε δεν µπαίνω καν στη διαδικασία να τη ρωτήσω. Στα πραγµατικά σοβαρά, ωστόσο, και λάθος να ξέρω ότι είναι αυτό που θα µου πει, θα το κουβεντιάσω µαζί της, θα πάρω τη γνώµη της. Νιώθω καλά και µόνο που θα της το πω, γιατί αισθάνοµαι ότι το έχω µοιραστεί µε κάποιον που αποκλείεται να µου κάνει κακό.

ΝΑΤΑΛΙ ΠΟΡΤMΑΝ - ΣΕΛΕΪ ΧΕΡΣΛΑΓΚ
Aν και βρίσκεται εκτός καλλιτεχνικού χώρου, η µητέρα της βραβευµένης µε Οσκαρ ηθοποιού αποδεικνύεται στήριγµα για την κόρη της ακόµα και στα πιο δύσκολα. «Από µικρή η µητέρα µου στήριζε κάθε µου προσπάθεια. Η ερωτική σκηνή όµως που είχα στην ταινία “Μαύρος Κύκνος” µε τη συµπρωταγωνίστριά µου Μίλα Κούνις ήταν ένα στιγµιότυπο που δύσκολα µπόρεσε να παρακολουθήσει», δηλώνει η Νάταλι Πόρτµαν ύστερα από ερώτηση για το πώς οι γονείς της αντιµετωπίζουν τις «δυσκολίες» του επαγγέλµατός της.

ΜΑΝΤΟΝΑ - ΛΟΥΡΔΗ
Πέρα από την εκπληκτική οµοιότητα, τις συνδέει µια σχέση µαµάς - κόρης γεµάτη νουθεσίες, εφηβικά ξεσπάσµατα και υπερπροστατευτικότητα. Οι φήµες που τις θέλουν να βρίσκονται στα µαχαίρια δεν ευσταθούν. Χωρίς αυτό βέβαια να σηµαίνει πως οι κόντρες δεν λείπουν από τη σχέση τους. Σύµφωνα µε πρόσφατα δηµοσιεύµατα, η επιλογή της Μαντόνα να φορέσει στο πάρτι του περιοδικού «Vanity Fair» µόνο ένα κορµάκι που σκέπαζε ελαφρά ένα δαντελένιο πέπλο προκάλεσε την αντίδραση της κόρης της, που δεν δίστασε να της ψιθυρίσει «µαµά, στάµατα να µε ρεζιλεύεις».

ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ, 25
«Είµαι η µοντέρνα εκδοχή της µαµάς µου

ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου